Wednesday 21 September 2011

Doa senjata orang Mukmin


DOA NABI MUHAMMAD S.A.W KETIKA BERLINDUNG DIRI DI SEBUAH KEBUN DI   
THAIF SELEPAS PENDUDUK THAIF TIDAK MENERIMA SERUAN DAKWAH BAGINDA

اللهم اليك أشكو ضعف قوتي، وقلة حيلتي، وهواني على الناس يا أرحم الراحمين، أنت رب المستضعفين، وأنت ربي، الى من  تكلني؟ بعيد يتجهمني؟ أو الى عدو ملكته أمرى؟ ان لم يكن بك غضب علي فلا أبالى، ولكن عاقيتك هي أوسع لي، أعوذ بنور وجهك الذي أشرقت به الظلمات، وصلح عليه أمر الدنيا والآخرة من أن تنزل بي غضبك،
أو تحل بي سخطك، لك العتبى حتى ترضى ، ولا حول ولا قوة إلابك

Maksudnya: Ya Allah, kepada Engkau aku mengadu lemah kekuatanku, kurangnya keupayaanku, dan hinanya aku pada pandangan manusia. Ya Tuhan yang amat Pengasihani, Engkau Tuhan bagi orang yang lemah dan tertindas dan Engkaulah Tuhanku, kepada siapakah aku menyerah diriku, kepada yang jauh menghadap diriku dengan muka masamkah, atau kepada musuh yang membenciku?. Sekiranya tidak ada kemurkaan Engkau ke atas diriku, maka aku tidak peduli. Sebaliknya keampunan Engkau itulah yang melapangkan dadaku. Aku minta berlindung dengan cahaya mukamu yang menerangi segala kegelapan, semoga kemurkaanMu tidak menimpa diriku. Aku mengharapkan semata-mata redhaMu, tiada daya dan tiada upayaku melainkan dengan Engkau.
Rujukan:
Dr. Mustafa Al-siba'ei (Perjalanan Hidup Nabi Muhammad S.A.W)

No comments:

Post a Comment